Παρασκευή, 5 Ιουνίου 2015

Πώς διαχειριζόμαστε το άγχος μας ;





Το δημιουργικό άγχος βοηθάει να αντιμετωπίσουμε απαιτητικές καταστάσεις της καθημερινότητάς μας με επιτυχία. Το αρνητικό άγχος όμως, αυτό δηλαδή που διαρκεί μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω δύσκολων καταστάσεων, έχει δυσάρεστες επιπτώσεις στο άτομο, σε σωματικό και ψυχικό επίπεδο. 


Πώς μπορούμε να μειώσουμε και να αντιμετωπίσουμε το άγχος μας ;

Πρώτα από όλα θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε την κατάστασή μας και να αποφασίσουμε ότι πρέπει να την αντιμετωπίσουμε έτσι ώστε να απαλλαγούμε όσο γίνεται γρηγορότερα από αυτήν. Θα πρέπει λοιπόν να εντοπίσουμε την "πηγή" του κακού και να αναρωτηθούμε αν αυτό αξίζει να έχει μια θέση στη ζωή μας. Το να συζητήσουμε το πρόβλημά μας με φιλικά πρόσωπα μάς αποφορτίζει και ακόμη μπορεί να δώσει λύσεις σε αυτό. Οι αλλαγές, όπου χρειάζονται, είναι επίσης πολύ ωφέλιμες καθώς και η αποφυγή της αναβλητικότητας και των εκκρεμοτήτων, που μπορούν να δημιουργήσουν, μακροπρόθεσμα, καταστάσεις άγχους. Ας προλάβουμε λοιπόν το άγχος μας παίρνοντας αποφάσεις τώρα.  


Η σωστή οργάνωση του χρόνου μας, καθώς και η μείωση της έντασης με χαλάρωση στη φύση, με φυσική άσκηση, με αφιέρωση χρόνου σε αγαπημένες ενασχολήσεις, όπως το διάβασμα, και μουσική, η επαφή με φίλους, η συντροφικότητα με στιγμές γέλιου και χαράς, συντελούν πάρα πολύ στην αποφόρτιση από το άγχος.  







Πολύ χρήσιμες είναι επίσης μερικές πρακτικές χαλάρωσης και αναπνοών που ξεκουράζουν το σώμα και δίνουν μια αίσθηση ευεξίας.

 





Οι διακοπές βοηθούν πολύ καθώς ο νους ξεκουράζεται με την αλλαγή παραστάσεων και την απαλλαγή από την καθημερινή ρουτίνα. 



Νέστορας Θωμαδάκης  Α1





Βακάκη Βάσω  Α1



Μην επιμένουμε να έχουμε πάντα τον έλεγχο, ας αφήσουμε και στους άλλους πρωτοβουλίες. Ας ελευθερωθούμε από εξαρτήσεις που μας καταπιέζουν, και ας δώσουμε έμφαση στην εσωτερική μας γαλήνη, μην περιμένοντας πάντα από τους άλλους να καλύπτουν δικά μας εσωτερικά κενά. Μόνοι μας, είμαστε ολοκληρωμένα όντα, και μπορούμε, με στοχασμό και ενδοσκόπηση, να καταλάβουμε τι μας συμβαίνει και να αναλάβουμε δράση για τον εαυτό μας. 


"Πριν να είσαι κάποιος, πρέπει πρώτα να είσαι ο εαυτός σου!"


Και το κυριότερο, να κοιτάξουμε το άγχος μας στα μάτια, και να το απομυθοποιήσουμε. Έτσι, βάζοντάς το σε απόσταση, βλέπουμε τα πράγματα πιο καθαρά. 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου